NyTV

Istock 603853080

Vår nya TV-tjänst är här!

1 november lanseras nya Grundpaketet som är ett startpaket med 14 kanaler, dessutom kan du om du vill, lägga till våra nya flexpaket med möjlighet att byta kanaler varje dag. Med vår streamingapp kan du ta med dig dina kanaler och bestämma när och var du vill kolla.

TV-tjänsten säljs och debiteras av Vaggeryds Energi på uppdrag av Finnveden Media.

grundpaketet.jpg

Grundpaketet

Obligatoriskt startpaket from 1 november. 

Pris 189 kr/mån i villa.

(Debiteras av hyresvärd i lägenhet)
Med nya Grundpaketet får du tillgång till de 14 mest efterfrågade kanalerna, alla i knivskarp hd-kvalitet.

-Klicka här för att läsa mer om Grundpaketet!

flex-7.jpg

Flex 7

NYHET LANSERAS NOVEMBER 2022!

Med Grundpaket och programkort på plats, kan du lägga till Flex7 som ger dig en unik flexmöjlighet att prova 7 flexkanaler per dag.

Pris 79 kr/mån.

-Klicka här för att läsa mer om FLEX 7

flex-14.jpg

Flex 14

NYHET LANSERAS NOVEMBER 2022!

Med Grundpaket och programkort på plats, kan du lägga till Flex14 som ger en unik flexmöjlighet att lägga till hela 14 extra flexkanaler. Prova dig fram till vilka som blir just dina favoritkanaler. Du kan byta ut flexkanaler en gång per dag.

Pris 149 kr/mån.

-Klicka här för att läsa mer om FLEX 14

smartphone.jpg

Streama kanaler

Vi erbjuder playtjänst i tre olika appar; Finnveden Media, Viaplay och C More.

-Klicka här för att läsa mer!

finnvedenmedia.jpg

Lägg till fler färdiga kanalpaket

Vi erbjuder massor av färdiga kanalpaket från C More, Viaplay, Discovery, TV4, BBC, Disney mfl. Vi har kanalpaket från 19 kr/mån. De flesta har väldigt kort bindningstid.

-Klicka här för att beställa!

Frågor & svar om vår nya TV-tjänst

Det nya Grundpaketet samt Flex lanseras 1 november. Vi återkommer med ett exakt lanseringsdatum för streamingappen längre fram.

Vilka kanaler ingår i Grundutbudet?

Grundpaketet utgör grunden i vår TV-tjänst och innehåller de 14 mest efterfrågade TV-kanalerna. 

-Läs mer om grundpaketet här!

Vad menas med Flex-paketet och hur gör jag för att se dem?

Flex7 och Flex14 är två nya kanalpaket med unik valmöjlighet. Om du startar ett abonnemang på något av dessa paket har du möjlighet att på vår hemsida byta dina kanaler varje dag. Prova dig fram till vilka kanaler som blir just dina favoriter. Programkort och utrustning krävs.

-Läs mer om Flex här

Kommer mitt programkort, CA,modul/digitalbox fortsatt att fungera?

Dina programkort och den utrustning du haft innan kommer även kunna användas för att se den
nya tv-lösningen.

Vad händer med de extra kanalpaket som jag abonnerar på idag?

Allt fungerar som tidigare, dessutom kommer även att kunna streama alla kanaler i dina kanalpaket.

-Läs mer om Streamingappen FinnvedenMedia här!

Måste jag ha ett programkort efter den 1 november?

Om du bara vill se kanalerna som ingår i Grundpaketet analogt på din TV-apparat så behövs inget
programkort. Om du vill se kanaler i HD, kunna streama kanaler eller vill lägga till extra kanalpaket behövs programkort och utrustning.

Hur mycket kostar ett programkort?

Ett programkort kostar 29 kr/mån, 12 kalendermånaders bindningstid. Det tillkommer en aktiveringskostnad på 295 kr.

Vad menas med att streama kanaler?

Det innebär att ditt TV-program skickas över internet och kommer kunna ses t. ex. på en surfplatta eller med en Apple TV. Du kommer kunna välja själv NÄR och HUR du vill titta (upp till sju dagar bakåt i tiden). Vi har stöd för flera olika plattformar. Alla kanalerna du abonnerar på kommer kunna streamas.

Hur gör man för att streama kanalerna?

För att kunna streama kanaler krävs ett aktivt abonnemang på Grundpaketet, programkortsabonnemang, den kostnadsfria appen FinnvedenMedia samt en internetuppkoppling (extrakostnad kan tillkomma). 

C Mores och Viasats kanaler streamas från egna appar.

Med vilka enheter kommer jag kunna streama?

Du kan streama via en dator, iOS, Android-enhet, Chromecast, Apple TV samt Android TV-kompatibel enhet.

Var hämtar jag Appen FinnvedenMedia?

-Klicka här för information

C Mores och Viasats kanaler kan streamas redan idag. Se separat infosida hur du aktiverar playtjänst från C More eller Viaplay.

Både före och efter att appen lanserats, kan du se TV-kanalerna på din TV-apparat på precis samma sätt som du gjort innan.

Vart ska jag felanmäla om mina tjänster inte fungerar?

Man kan som vanligt felanmäla dygnet runt genom att ringa Vaggeryds Energi på 0393-785 00 och följa instruktionerna. Eller maila till kundservice@vaggerydsenergi.se

1 november 2022 tar Finnveden Media AB över Vaggeryds Energis TV- & programkortskunder

2022-11-01 övertar Finnveden Media AB orgnr 559289-5287, Vaggeryds Energis kunder som har TV och/eller  programkort hos Vaggeryds Energi. Vid detta datum blir dessa kunder automatiskt överflyttade till Finnveden Media AB. Nya avtalsvillkor för TV-tjänster gäller from detta datum. Länk till villkor.

Vad innebär detta för Vaggeryds Energis TV - & programkortskunder

Du som är TV- och/eller programkortskund behöver inte göra något alls, avtalspartflytten sker automatiskt och TV samt programkort kommer att fungera som tidigare. Enda skillnaden är att den nya avtalsparten är Finnveden Media AB. Din TV-faktura kommer även efter den 1 november att ha Vaggeryds Energi som avsändare, då Vaggeryds Energi debiterar TV-tjänster på uppdrag av Finnveden Media. Därmed behöver du som TV-kund inte göra några förändringar om du tex har e-faktura, autogiro eller faktura via Kivra. Detta kommer fungera precis som innan och fakturaavsändaren kommer fortfarande vara Vaggeryds Energi. Om du vill göra förändringar i ditt TV-utbud tex lägga till/ta bort kanaler eller beställa/ta bort programkort, så gör du även fortsättningsvis detta via Vaggeryds Energis hemsida.

Varför görs förändringen?

Tack vare överflytten till Finnveden Media AB kommer vi ha möjlighet att kunna erbjuda ett brett utbud med efterfrågade TV-tjänster.

Hur ska man göra om man INTE vill bli tv-kund hos Finnveden Media?

Förändringen sker automatiskt den 1 oktober. Vaggeryds Energis TV- och programkortskunder som INTE vill bli överflyttade till Finnveden Media AB, kan kontakta Vaggeryds Energis kundservice på telefon 0393- 785 00 eller per e-post kundservice@vaggerydsenergi.se  så hjälper vi dig gärna!

Om Finnveden Media

Finnveden Media är en del av ett samarbete för att erhålla bättre villkor för TV-tjänst som är er kunder till gagn.