Driftstatus

Här kan du se status på våra tjänster och planerade stopp.

Driftstörning

Just nu har vi inga pågående driftstörningar

Planerade Underhåll

Just nu har vi inga planerade underhåll

Avklarade ärenden

Avklarad

- Fjärrvärme

Startdatum:

2022-09-30

20:11

Just nu har vi en driftstörning på fjärrvärmeleveransen i Skillingaryd. Felsökning pågår!

2022-10-01

16:13

Fortsatt felsökning pågår!

2022-10-03

08:35

Efter omfattande felsökningar har nu ett större fel hittas som påverkar fjärrvärmefunktionen i Skillingaryd. En avancerad åtgärd krävs för att få bukt med problemet. Felet beräknas vara avhjälpt under tisdag 4/11.

2022-10-04

Efter nattens åtgärder har nu alla kunder åter normal värmeleverans i Skillingaryd.

Upplever du ändå att du inte har värmen tillbaka, vill vi att du upprättar en felanmälan till oss på 0393-785 00

Slut på ärendet!

Avklarad

- Fibern

Startdatum:

Vaggeryds Energi behöver göra viktiga uppdateringar i fibernätet. 

Vi behöver uppdatera vår utrustning hos oss så att du som kund skall få en fortsatt stabil och avbrottsfri leverans av bredband även i fortsättningen. Vi kommer inta att behöva göra något hemma hos er kunder.

Arbetet utförs:

Tisdagen den 4 oktober klockan 10:00-13:00

Dessa uppdateringar påverkar bredbandskunder i Vaggeryd på följande gatuadresser:
Markerade gator på karta som berörs av underhållet. Samma information finns i texten nedan.
Bergstigen, Dammgatan, Fågelåsvägen, Framgången, Grindstensvägen, Götarpsvägen, Götaforsvägen, Hagagatan, Järnvägsgatan, Kapellgatan, Lagagatan, Linnegatan, Masmästaregatan, Myrmalmsgatan, Nyponstigen, Norra Ågatan, Oskar Nestors Väg, Strömbergsvägen, Smedbygatan, Sörgärdsgatan, Storgatan, Stationsgatan, Vallongatan, Vårbäckstigen, Åviksstigen, Östergatan.
Kunder som blir påverkade av detta upplever då att de blir utan sin bredbandsuppkoppling ca 30 minuter vid något tillfälle under den utsatta tiden.
13:11

Alla kunder bör nu åter ha en fungerande bredbandsuppkoppling. Om din anslutning ändå inte fungerar nu så kan du behöva göra en en omstart av Vaggeryds Energis konverterare och den egen router. Gör då enligt följande:

  1. Dra ut båda strömkablarna och väntar ca. 30 sekunder.
  2. Anslut sedan strömkablarna igen.
  3. Vänta någon minut innan du innan testar din uppkoppling. Nu bör det och fungera som vanligt.
Hjälper inte detta vill vi att du kontaktar VEAB för att upprätta en felanmälan.
Gör detta på telefon 0393-785 00 eller maila till vaggerydsenergi@vaggeryd.se
s